Pro média
PENNY ROZŠIŘUJE OBLÍBENÉ BALÍČKY NEPLÝTVÁME S PENNY DO VŠECH PRODEJEN V ČESKU
Praha, 26. června 2025
Řetězec PENNY výrazně pokročil ve svých aktivitách v boji proti plýtvání potravin. Od 1.7. nově nabídne zákazníkům ve všech svých prodejnách tu nejjednodušší cestu přímého nákupu balíčků složených z potravin s blížícím se datem minimální trvanlivosti, které jsou stále kvalitní a vhodné ke konzumaci. Až dosud fungoval projekt Neplýtváme s PENNY ve 220 prodejnách, převážně v regionech.
Jednoduchost a přímočarost v nákupu zvýhodněných potravin tak, jak jej nabízí projekt Neplýtváme s PENNY, zákazníci dlouhodobě silně oceňují. „Iniciativa je velmi oblíbená a máme na ní od lidí velmi pozitivní ohlasy. Proto jsme se rozhodli, že ji rozšíříme do celé naší sítě přes 430 prodejen,“ říká Petr Baudyš, vedoucí kvality a udržitelnosti PENNY.
Každý balíček může obsahovat mix ovoce, zeleniny, pečiva, uzenin, mléčných výrobků nebo hotových jídel. Výhodou projektu Neplýtváme s PENNY pro spotřebitele je jednoduchost celého nákupu. Zákazníci si balíček vezmou přímo v prodejně bez nutnosti instalace aplikace nebo jiné registrace. Prodejny je nabízejí na stejných místech a zákazník tak v cestě pro balíček dělá jediný faktický krok. Projekt je tak rychlým a zároveň ekologicky šetrným řešením, které pomáhá snižovat potravinový odpad. Balíčky se prodávají za cenu 79 Kč, přičemž jejich hodnota je minimálně dvojnásobná.
Zákazníci pomáhají neplýtvat druhým rokem
Pilot projektu PENNY spustilo vloni v dubnu. Balíčky bylo možné vyzvednout na přibližně polovině prodejen PENNY. Od 1. července společnost rozšiřuje projekt do všech svých prodejen po celém Česku.
Zájem o balíčky neustále roste. V první polovině letošního roku jich bylo v rámci projektu prodáno téměř 140 tisíc, zatímco v roce 2024 to bylo celkem 214 tisíc balíčků Neplýtváme s PENNY, které putovaly k zákazníkům. Tato čísla potvrzují, že zákazníci vítají možnost nejen ušetřit planetu, ale i svou peněženku.
Projekt Neplýtváme s PENNY je jedním z mnoha udržitelných kroků společnosti v boji proti plýtvání potravinami. Jen v loňském roce se v PENNY podařilo zachránit 900 tun potravin, které by jinak skončily v koši. PENNY dále zpracovává neprodané pečivo v rámci projektu Rohlík na strouhanku, dlouhodobě spolupracuje s potravinovými bankami, účastní se potravinových sbírek a daruje ovoce a zeleninu do českých zoologických zahrad, kde slouží jako krmivo pro zvířata. Program Sousedem hezky česky je součástí širších aktivit PENNY v oblasti společenské odpovědnosti. Řetězec dlouhodobě podporuje sport v několika oblastech – je generálním partnerem Fotbalové asociace České republiky, podílí se na organizaci celorepublikových závodů Běhej lesy a podporuje také tradici České obce sokolské. Ve spolupráci s neziskovou organizací Elpida se navíc zaměřuje na zlepšování kvality života starších obyvatel.