• home
  • Proč je důležité po létě změnit jídelníček dětí?

Proč je důležité změnit po létě jídelníček dětí?

V létě si děti užívají zábavu, grilování, mají nepravidelný spánkový režim, pořád někde poletují a jsou k nezastavení. Zkrátka si užívají prázdniny plnými doušky.

S blížícím se začátkem školního roku všichni cítíme, že je opět potřeba zvyknout si na ranní vstávání, povinnosti a připravit se usednout znovu do lavic.
To s sebou přináší i změnu jídelníčku. Je vhodné podporovat imunitní systém, postarat se o vydatnou snídaní, doplňovat vitamíny a samozřejmě nezapomenout na dodržování pitného režimu.


Jak by měl vypadat ideální jídelníček pro skvělý start do nového školního roku? To Vám poradí naše nutriční terapeutka Hana Střítecká.


Kdo je Ing. Hana Střítecká, Ph.D. :

  • diplomovaná nutriční terapeutka,
  • ředitelka spolku FÉR potravina,
  • odborná garantka projektu S dětmi proti obezitě,
  • vysokoškolská pedagožka – působí na Fakultě vojenského zdravotnictví Univerzity Obrany v Hradci Králové a přednáší na Lékařské fakultě v Olomouci.

Jak by se měli školáci stravovat s návratem do lavic?

Děti se musí začít soustředit a přemýšlet nad učivem. Zde je důležité nepodceňovat snídaně, aby děti měly už od rána dostatek energie. 

Variace na snídaně a svačiny: 


  • Pečivo s pomazánkou
  • Pečivo se sýrem či kvalitní uzeninou z řady ŘEZNÍKŮV TALÍŘ 
  • Zdravá verze palačinek
  • Slané nebo sladké muffiny 
  • Jogurty z řady BONI s kouskami ovoce, oříšků a vločkami
  • Doma připravené pudinky doplněné o ovoce
  • Oříšky nebo semínka z řady NATURALIA 
U nás zakoupíte ty nejlepší potraviny

Jak posilovat obranyschopnost dětí jídlem?

S návratem do školy je spojený i uzavřený kolektiv, proto je dobré posilovat obranyschopnost kvalitními probiotiky.

Ideální jsou zakysané mléčné výrobky naší značky BONI ale i prokvašená zelenina. Určitě také nezapomeňte na čerstvou zeleninu a ovoce. V PENNY je najdete od místních farmářů nebo v bio kvalitě pod značkou my BIO.

Dobré je přidat i vitamín D, který najdete například v rybách. Co taková zdravá rybičková pomazánka ke svačince? Mňam! 

Pitný režim je základ!

A na ten se nesmí zapomínat. Tekutiny jsou důležité, aby nedocházelo k dehydrataci organismu – bolestem hlavy, zhoršenému soustředění nebo třeba vysychání sliznic a tím snazšímu průchodu infekcí do těla.

Ideální je čistá voda TANJA, kterou nabízí PENNY a pochází z Chráněné krajinné oblasti Třeboňsko. Tu můžete ochutit bobulovitým ovocem nebo okurkou. Pokud ovšem vaše dítě čeká sportovní výkon, tak je možné zařadit i menší množství 100% džusů – v PENNY najdete pod značkou PURISSIMA například pomerančový nebo jablečný. Skvělé jsou i neslazené čaje nebo zelené čaje z řady KOUZELNÝ ČAJ. V nabídce najdete meduňkový, s třezalkou nebo levandulí, které nejen chutnají, ale mají i uklidňující účinek. 


Podívejte se i na další článek nutriční terapeutky Hany Střítecké.